Donderdag 10 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu Donderdag 10 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu

Donderdag 10 aug

Blijf op de hoogte en volg Ghana

10 Augustus 2017 | Turkije, Istanbul

Donderdag 10 aug
'S ochtends stonden we al vroeg klaar om te vertrekken en ondanks dat er in de planning 7 uur als vertrek tijd stond, gingen we pas om 11 uur maar vol goede moed alsnog op pad. Helaas moesten we vanwege omstandigheden Linda en Arjan achterlaten. Erg vervelend maar dit betekend wel extra ruimte in het busje ;). Nadat de boy scouts ons overtuigd hadden van een pitstop van een kwartiertje bij de Chief gingen we voordat de lange reis zou beginnen hier eerst even langs. Deze bleek echter meer dan een uur naar het Noorden te wonen en toen we hier achter kwamen zijn we zonder ontmoeting 180 graden omgedraaid en gingen we dan toch echt op weg naar Kakum in het zuiden. Deze tocht duurde in totaal 8 uur; met grote trots kunnen wij mededelen dat wij maar 3 WC stops hebben gehad. Net voor het einde hebben de reisleiders vooruit gebeld naar een restaurant en hierdoor konden wij meteen gaan eten bij aankomst in Kakum national park. Kip (tafelkip), rijst (op 3 manieren; soms gemengd met malariapillen) en vooral Frietjeeees (met ketchup). Om een uur of half negen begonnen we aan de klim naar de boomhut waar we zouden overnachten. Onze verwachting was een tocht van bijna 1,5 uur (bedankt Rob voor deze bijna juiste informatie ;)), maar gelukkig bleek het maar een kwartier te duren. De boomhut haalde in de eerste minuut al onze innerlijke Freek Vonk naar boven. Twan:" wat is dat. Het beweegt. Is dat nou een slang. Het is een slang. EEN SLANG". Zacyou die geen idee had hoe snel hij weer naar beneden moest rennen riep uit angst "ooh jezus". Maar gelukkig kwam alles goed omdat Zacyou zich over zijn angst heen had gezet en als een echte Freek de slang in zijn rug had gestoken (en ook een klap op het hoofdje natuurlijk). Toen iedereen boven was aangekomen en alle bedden verdeeld waren (ook het bed waar eerder de slang op lag) gingen alle koppeltjes samen slapen en is er heerlijk geslapen. Laterz.
Claire

• 13 Augustus 2017 - 12:24

Gery V.d. Brink-v.Malenstein:

Lieve Claire,
    Het heeft even geduurd, voor ik al jullie belevenissen kon lezen.
    Fantastisch, wat jullie allemaal meemaken. Is je jurk mooi geworden en ga je je haar straks hier ook zo dragen ?