Zaterdag 5 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu Zaterdag 5 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5 aug

Blijf op de hoogte en volg Ghana

05 Augustus 2017 | Turkije, Istanbul

Na een goede en lange nachtrust kregen we een formeel welkom van de eigenaar van sos kinderdorp. Na het formele handje schudden hadden we nog iets formeel te doen. Namelijk onze excuses aanbieden. Gisteravond toen we aankwamen op het terrein zijn we allemaal heel enthousiast op het speel klimrek gaan spelen. Ja wij zijn ook nog kinderen.
Maar omdat het pas geverfd was en wij als volwassenen en scouts moesten weten dat dit een hele grote fout was gingen we onze excuses aanbieden. Maar goed eind goed al goed vertrokken we naar de grootste markt van Ghana in Kumasi. Wat was dit indrukwekkend. We liepen in kleine groepjes samen met een Ghanees door de chaotische maar toch ook enigszins geordende levensgrote braderie. Er speelde muziek, je rook iedere seconde een andere soort kruid, bedervende vis of geit. Tevens werden we als blanken heel vaak maar dan ook echt heel vaak aangesproken. Soms zelfs bij de arm gepakt en "lichtelijk" tegengehouden. Na de grote markt in Kumasi gingen we verder naar de culturele markt in Kumasi. Een grote souvenir winkel. Tevens weer veel opdringerige Ghanezen. Maar wat hadden ze mooie spullen. Persoonlijk vond ik de tentjes waar men schilderijen verkocht het mooist. Ze schilderden echt typische Afrikaanse/Ghanese dingen. Een ander leuk dingetje waren de armbandjes met je eigen naam. Ze vroegen je naam op te schrijven en dan werd er een mooi armbandje in de Ghanese kleuren gemaakt met je naam erin. Toen iedereen zijn tasjes gevuld had vetrokken we met het zogenoemde Rocket Ship (onze bus) terug naar sos kinderdorp in Kumasi. Deze avond hadden we worstjes bij het avondeten. VLEES! Ja dat is zeg maar zeldzaam op onze reis vlees bij de maaltijd. Genieten dit! After all een goed gevulde dag gehad met veel plezier en Ghanezen.
Pim Gitzinger (08-08-2017)