Woensdag 2 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu Woensdag 2 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 aug

Blijf op de hoogte en volg Ghana

02 Augustus 2017 | Turkije, Istanbul

- [ ] Op woensdag 2 augustus kwam ik met mijn slaperige kop om 5.30uur de tent uit gerold. Vervolgens hebben we ontbeten en spullen voorbereidt om de langste klim van Ghana te maken. Na een tijd wachten zijn we eindelijk vertrokken met de bus. Eerst zijn Irma, Quinty, Erik en Zack afgezet bij het ziekenhuis, daarna zijn we met de rest van de groep vertrokken richting de berg van 885m hoog. Na een busrit van anderhalf uur over hobbelige weggetjes waren we gearriveerd. Toen konden we eindelijk beginnen aan het beklimmen van de berg. We begonnen als een hele groep aan de klim, maar dit bleek niet lang vol te houden. Na een momentje van overleg is de groep opgesplitst in een snelle en minder snelle groep om mensen op hun eigen tempo te kunnen laten lopen. Van tevoren was verteld dat de beklimming van de berg wel mee zou vallen, maar dit viel flink tegen. Sommige stukken waren zo stijl en zwaar om te beklimmen dat het zweet in rivieren over mijn armen en rug stroomde. Eenmaal boven gekomen was iedereen zijn shirt ook compleet doorweekt. Boven op de berg hebben we ongeveer een uur van het mooie uitzicht kunnen genieten, flink wat foto's gemaakt en uit kunnen rusten van de klim omhoog. Wij verbaasden ons over het feit dat een berg vlak naast 'onze' berg hoger was. Achteraf kwamen we erachter dat deze berg in Togo bleek te staan. Na een tijdje begon het ha rd te regen en toen hebben we besloten om aan onze afdaling te beginnen. Deze afdaling werd met de minuut een grotere uitdaging. Naast een paar uitgegleden mensen zijn wij allemaal ongedeerd beneden gekomen. Daarna zijn we met de bus naar de hoogste waterval in West-Afrika gereden, deze hebben we vandaag helaas niet bezocht vanwege de zware regenval. In de bus hebben we besloten om met de groep nog even langs de 'supermarkt' te rijden om veel voedsel voor onszelf in te slaan. Het plan is om morgen die hele hoge waterval te bezoeken, ook met de mensen die niet de mogelijkheid hadden de berg te beklimmen. Vandaag was een erg geslaagde dag, het was letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt!
- [ ] Rinke & Eline