Voorbereidingsweekend 1 Ghana Experience - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu Voorbereidingsweekend 1 Ghana Experience - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu

Voorbereidingsweekend 1 Ghana Experience

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Ghana

11 Maart 2017 | Nederland, Veldhoven

Woensdag 1 maart hoorde ik onverwachts dat er plaatsen vrij waren gekomen en dat ik toch mee kon met de Ghana Experience, daar was ik heel blij om! Die vrijdag erop was het 1e voorbereidingsweekend al.

Vrijdag 3 maart 2017

Na een treinreis van 5u kwamen Eline, Stefan en ik (uit Groningen) aan op het scoutinggebouw in Veldhoven. Binnen zaten al ongeveer 20 deelnemende scouts te wachten. Toen wij er waren deden we kennismakingsspel en daarna een teamspel. Later hebben we met zijn allen gezellig bij het kampvuur gezeten en rond half 2 moesten we slapen. Het leek mij een hele leuke groep om mee op reis te gaan.

Zaterdag 4 maart 2017

Om 9u gingen we ontbijten, daarna deden we buiten “ren je rot” met stellingen van Ghana je moest kiezen uit het meest onmogelijke antwoord. Bijvoorbeeld: ‘Eten ze in Ghana met hun handen?’ Het antwoord was: ja ze pakken een soort deegbal en die dopen ze in een soort van soep ook gingen we wat regels afspreken voor het weekend en gedeeltelijk voor de reis.

’s Middags werden we in groepjes verdeeld en moest je eerst voor jezelf opschrijven wat je graag wil zien in Ghana en daarna bespraken dat in het groepje. Mij lijkt het erg leuk om op Safari te gaan. Voor het eten deden we met bijna de hele groep Just Dance waarbij we met zijn allen erg hebben gelachen.
Na het avondeten deden we mee aan iScout. Dat is een internationale scoutingwedstrijd waarbij je van de doe opdrachten foto’s/filmpjes moet opsturen. Een van de opdrachten was: ‘Organiseer een race met vijf voertuigen, een starter en afvlagger. Hiervoor gingen we naar het dorp Veldhoven. Natuurlijk kregen we commentaar van toeschouwer.

Terug in het scoutinggebouw deden we nog het spel Billy Billy Bob. Rond half 3 gingen we slapen.

Zondag 5 maart 2017

Om 9u hebben we ontbeten, daarna moesten we onze spullen inpakken en opruimen/schoonmaken. Na weer een keer Just Dance gedaan te hebben gingen we bezig met plannen van het reisprogramma. De ideeën van zaterdag werden besproken in de hele groep. In Ghana willen we graag allemaal wel over zo’n touwbrug tussen boomtoppen lopen en iedereen wil ook graag op Safari. ’s Middags was er een oudermoment waarbij zij reisinformatie kregen en vragen konden stellen. Er werd gesproken over de lange vlucht via Istanbul, de inentingen, eventuele ziektes, het visum en je bagage. Het minste van de hele reis lijkt mij de primitieve sanitaire voorzieningen en vooral het eten lijkt mij wennen. Tenslotte werd er nog een groepsfoto gemaakt en toen spullen pakken en naar huis.

Ik kan niet wachten tot de reis!