HoHo 6/6 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu HoHo 6/6 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu

HoHo 6/6

Blijf op de hoogte en volg Ghana

07 Augustus 2017 | Turkije, Istanbul

HoHo 6/6
Ons HoHo-groepje bestond uit Borg, Gijs, Stefan en mij (Rinke). Wij werden afgezet bij een basisschool, waar het schoolhoofd ons aan onze gastvrouw hielp. Onze gastvrouw was een lerares aan diezelfde school, maar zij wist blijkbaar niet van tevoren dat zij vier Nederlanders in huis zou nemen. Met de lerares en het schoolhoofd hebben we onze bagage in de auto van het schoolhoofd geladen. Met ons vieren zijn we op de achterbank gepropt, dat paste dus echt voor geen meter... Vervolgens zijn we met een overbeladen auto over allerlei slechte wegen vol met gaten en geulen. Dit ging goed totdat er op een gegeven moment er wel een heel groot en diep gat in de weg zat en we een harde klap hoorden, toen was blijkbaar de uitlaat eraf geklapt. We zijn toen verder gegaan met de taxi richting het HoHo-gezin.
Daar eenmaal aangekomen hebben we onze spullen op onze kamer gelegd en hebben we het huis 'verkend'. Na alle te hebben ingedeeld en verkend zijn we met de gastheer en zijn dochter naar de markt geweest om voedsel in te slaan voor de avond. Na een tijdje kaartspellen gespeeld te hebben op onze kamer, hadden we gegeten: pittige vis met rijst en wat groenten. Het andere deel van de avond zijn we naar een kerkdienst geweets. Dit was nogal bijzonder aangezien de kerkdienst was te vergelijken met een hardcore-ravefestival met geschreeuw van de priester. Aan het eind van deze kerkdienst liepen we terug naar 'huis' en gingen we slapen.

De volgende dag hebben we om 7.00uur ontbeten met brood en ei met ui. Daarna hebben we een tijd op onze kamer gezeten en hebben we onze spullen ingepakt. 's Middags zijn we naar de school gegaan waar we de dag daarvoor werden afgezet. Hier heb ik allerlei kinderen 'Rock, paper, scissors' geleerd en voor de rest geprobeerd een gesprek met hen aan te knopen. Dit was echter niet te fatsoenlijk te doen omdat alle kinderen tegelijkertijd contact met je wilden. Toen de leerlingen van de basisschool erachter kwamen dat wij scouts waren, verschenen opeens overal uit het niks allerlei scouting dassen. Alle scouts verzamelden zich en bereiden toen opeens een hele parade met van alles en nog wat voor. Toen de parade werd opgevoerd mochten wij zelfs met de scoutleider mee om de troepen te inspecteren.
Kort na de parade verschenen Arjan en Erik op het schoolplein om ons op te halen (eindelijk). Op het laatst hebben we nog afscheid genomen van het schoolhoofd en deze bedankt.
Rinke (, Borg, Gijs en Stefan)