HoHo 2/6 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu HoHo 2/6 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu

HoHo 2/6

Blijf op de hoogte en volg Ghana

07 Augustus 2017 | Turkije, Istanbul

Maandag 7 augustus
Na het opruimen van alle spullen 's ochtends begonnen we aan het weg breng rondje voor de HoHo. Net voordat we weg gingen was er al een host voor een groepje van twee, dit werd de host van Florianne en Anouk. Vandaar dat wij bij het volgende huis voor twee personen afgezet werden. Toen we daar aankwamen stond onze host, Samuela, buiten op ons te wachten voor een groot huis met een hek. We gingen het huis binnen en kregen een rondleiding die eindigde in de keuken zodat we meteen konden beginnen met eten maken voor de lunch. Samuela ging ons leren om yam met een groentedip te maken, echter kwam ze erachter dat we nog iets misten dus liepen we naar een kraampje verderop in de straat om daar het missende ingredient te halen. Na het afmaken van het prutje konden we gaan lunchen, tijdens de lunch vroeg Samuela wat we wilde doen en of we vlechtjes in ons haar wilde want haar vriendinnen aan de overkant van de straat konden dat heel goed. Natuurlijk wilde se dat en daar gingen we dus na de lunch naartoe, hier werden we enorm uitbundig ontvangen en ze begonnen meteen met het vlechten van Claire haar haar. Vervolgens begonnen ze met Quinty's haar echter vonden ze het erg verwarrend dat vlechtjes niet uit zichzelf blijven zitten in haar haar, dus gingen ze iets anders proberen waarvan het resultaat was dat Quinty er als een punk uitzag. Toen ons haar gedaan was werd gevraagd of we wilde wachten totdat de stoffen man kwam zodat we een stof uit konden zoeken voor een jurkje (tijdens het wachten waren we continu aan het dansen en zingen). Nadat de stof gearriveerd was en we een keuze hadden gemaakt werden onze maten opgemeten. We liepen terug naar ons hosthuis om even uit te rusten, te douchen en onze kleren te wassen. Na een uurtje was het alweer tijd voor het avondeten waar Samuela ons geleerd heeft om FuFu te maken. Met een stamper en een bak met gekookte Cassave en plantage. Na bijna 40 minuten stampen en de FuFu omdraaien was het eten eindelijk klaar. Samen met heel veel vis en tomaten soep hebben we heerlijk gegeten. Inmiddels bijna 19 uur gingen we wachten tot Jude (Samuela's broer) thuis kwam. Rond 20 uur gingen we naar the Mall om daar een yoghurt smoothie te drinken en enkele boodschappen te doen. Op weg naar huis kwamen we langs het locale restaurantje en daar zijn we even gestopt om een pizza te eten. Nu was het toch echt bedtijd. Uitgeslapen tot 9 uur gingen we ontbijten met onze eigen crackers en kaas we hadden best een beetje honger ( onze host had wel ontbijt namelijk FuFu; om die reden hadden wij maar het leugentje bedacht dat het in "onze cultuur" niet normaal is om te ontbijten). Samuela had vervolgens thee met koekjes klaar liggen en al snel werden we geroepen omdat onze jurken klaar waren. Na ontzettend veel bedankjes en geknuffel gingen we terug naar het host huis om Samuela te leren "pesten" (het kaartspelletje). Als laatste onderdeel gingen we nog één keer terug naar het jurken/vlechtjes-hutje om daar gekookte maiskolven te proberen. Een super leuke dag met veel Ghanese ervaringen maar niet te vergeten ook een stuk pizza. Xx claire & quinty