Donderdag 3 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu Donderdag 3 aug - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ghana Experience 2017 - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 aug

Blijf op de hoogte en volg Ghana

03 Augustus 2017 | Turkije, Istanbul



Na een heerlijke lange nacht zijn we om 08.30 opgestaan en gaan ontbijten. We hadden deze ochtend een relax ochtend met weinig inspanningen en konden ons rustig voorbereiden op ons dag uitstapje naar de Wli waterval. Na een klein uurtje reiden met de bus kwamen we aan bij het startpunt voor de wandeling naar de waterval.we kregen twee gidsen mee van de toeristen receptie en begonnen aan een wandeling die ongeveer 50 minuutjes zou gaan duuren. Deze voerde ons door het bos en over een serie van stevige en iets minder stevige bruggen. Op het moment dat we arriveerden bij de waterval vloog de nevel ons om de oren. De waterval was gigantisch en als we de Ghanadezen mogen geloven is dit zelfs de hoogste waterval van west Afrika. De groep splitste in tweeën, een deel liep door naar een uitzicht punt om foto's te nemen en alle lagen van de waterval te bekijken en de rest bleef bij de waterval om te gaan zwemmen. Zelf ben ik direct gaan zwemmen en rende zo hard als ik kon richting de waterval. Een tijdje ging dit goed maar al snel zorgden de spetters van de waterval ervoor dat het niet langer mogelijk was om recht a te blijven lopen en moest ik achteruitlopend verdergaan. Hoe dichterbij de waterval ik kwam hoe meer het voelde alsof mijn rug werd gezandstraald en de kracht van de wind en golven van de waterval beukten in op mijn rug. Na een zwaar stuk achteruitlopen en een hoop afzien was ik op het punt dat er water van de waterval direct op mijn hoofd viel en dit was een prachtige maar vooral ook pijnlijke ervaring. Na hier een even te hebben gestaan zijn ik en enkele anderen die bij mij kwamen staan weer terug gezwommen naar de kant om erachter te komen dat onze ruggen helemaal rood zijn geworden. Toen de groep die naar het uitkijkpunt ging zich bij ons voegde hebben we dit nog een paar keer herhaald. Het duurde niet lang voordat we besloten dat we een foto wilde nemen van onze rode ruggen en zo kwam de rode ruggen brigade in het leven. We zijn met meerdere mensen een "verse" rode rug gaan halen onder de waterval en hebben later onze ruggen op de foto gezet. Toen we met z'n allen genoeg hadden van het geraas van de waterval zijn we begonnen aan de wandeling terug naar de bus en zijn we weer terug gegaan naar ons kamp. Hier aangekomen konden we ons gereedmaken voor de aankomst van twee nieuwe reisleiders, welkom Rob en Ruud of zoals wij jullie zijn gaan noemen A en B! Tot ons grote genoegen hadden ons twee nieuwe reisgenoten wat lekkers meegenomen: stroopwafels en hagelslag! Dit was een zeer welkome afwisseling van onze standaard Ghanese kost. Na een tijd met elkaar gesproken te hebben zijn we naar bed gegaan in afwachting van de reisdag die zou gaan komen.

Borg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ghana

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 16849

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 31 December 2017

Ghana Experience

Landen bezocht: